Brev:
Ikke hyggelige måltider
4. august 2010
Alder:
8 mdr.
Ikke hyggelige måltider
Hej Helen.
Lige et tillægs spørgsmål ift. sidste brev. Det går heldigvis bedre med at få Rasmus til at sove om natten og hvis han vågner er han som regel rimelig nem at få til at sove igen.
Men temperamentet er stadig hidsigt og jo vi kan også nikke genkendende til pusleseancer der er en lang kamp med, venden rundt på maven, forsøg på at holde ben og samtidig vaske osv. Rimelig irriterende, men ja det går jo heldigvis over og vi vil prøve buksebleer og tøj der ikke skal knappes med tusind knapper fra nu af :-)
Men måltiderne er bare ikke hyggelige. Der er en konstant råben og skrigen, vil spise, vil ikke spise og vi andre kan nærmest ikke føre en samtale. Hvor længe skal vi forvente at det står på? Og hvordan tackler vi det imens? Det er på ingen måde hyggeligt at sidde sammen og spise, og aftensmaden er det eneste måltid vi spiser sammen i familien så det betyder meget for mig at vi bibeholder dette.
Har du nogle ideer? Eller er der ikke andet for end at iføre sig ørepropper og få aftensmaden overstået i en fart indtil denne fase er overstået??
Venlig hilsen
Jette (snart med ørepropper :-)